Los Angeles!

I fredags var jag hemma från skolan. Har som sagt varit sjuk till och från i nästan 2 veckor så det har inte varit så kul. på kvällen åkte jag till Tamis ("ledare" för mitt rotarydistrikt) hus där alla tjejer (6 ink mig) var för att sov över. På morgonen åkte vi från Tamis hus kl. 5.30 på morgonen. Först åkte vi till Starbucks där vi träffade Cindy & Machel (de andra "ledarna") och Victor och Patricio. Sedan började vi köra vidare till LA. Vägen till LA är supertråkig. Det är i princip bara öken och berg hela vägen förutom nån mil in i California vid Arizona-gränsen där det finns en liten stad/by som heter Blythe. Som tur var stannade vi inte där den här resan, men det är ett av de äckligaste ställena jag varit på. Det finns bara massa snabbmatsrestauranger (McD, Burger King, KFC, Tacobell, Subway mm..) och alla är sååååå äckligt sunkiga. Finns inte mycket annat, och folket som bor där är mestadels hemlösa typ. Ville bara berätta om det för det är verkligen nasty.  

I alla fall, vi kom fram till Santa Monica vid ett CA-tid och åt lunch där. Efter det gjorde vi en Hollywood-tour i en buss med en annan grupp från England. Det var jättekul för vi åkte runt i Beverley Hills och Hollywood och såg alla kändishus, Sunset Boulevard, Hollywood-skylten mm. Kändes rätt coolt eftersom jag gjorde nästan samma sak med min första värdfamilj i Augusti så jag kunde känna igen mig och säga att här framme kommer Playboy Mansion och nu är vi utanför Michael Jacksons hus typ. Men det var jättekul att få se allting igen, och det är verkligen sjukt hur alla hus bara blir finare och finare och hur folk verkligen bor. När vi vari den billigaste delen av Hollywood/Bel Air kostade husen "bara" ca 25 miljoner.
Vi var även utanför teatern där de ska ha Oscars-galan nästa helg och delar av gatan och trottoaren var redan avspärrat för förberedelserna. När vi gick omkring i Beverley Hills såg vi också hur två civilklädda livvakter (de hade örsnäcka båda två och stod i rock och hatt) stod utanför en av de superlyxiga affärerna (typ D&G, Gucci eller liknande) och vaktade för att affären var stängd för allmänheten pga någon kändis var där inne och shoppade. Jag och Ida försökte diskret gå förbi för att se vem det var men vi såg ingenting. Var en jättebra dag men det var svinkallt (13-14 grader) och regn så vädret hade kunnat vara bättre..

På Söndagen åkte vi till Six Flags /Magic Mountain vilket är en jättestor nöjespark. Vi kom dit vid 10 när de öppnade, efter vi ätit frukost på IHOP (international house of pancakes). Jag gillar inte berg och dalbanor så mycket för att jag lätt mår illa, men åkte ändå rätt mycket för att vara jag. Efter ett tag gick jag och Anna mest runt för ingen av oss ville åka mer, och Patricio mådde illa så då bestämde Tami och Machel som inte åkte nått alls att vi 5 skulle åka in till Santa Clarita i stället. Alla skulle egentligen stanna tills kl. 8 på kvällen men vi var less redan kl.2 så då åkte vi dit och åt lunch och gick på bio i stället. Vi såg en jättebra actionfilm som hette Unknown.

På måndagen gick vi upp rätt tidig för att åka hem. På vägen stannade vi vid ett outlet mall utanför Palm Springs. Tyvärr hade vi bara drygt en timme på oss vilket sög för det fanns verkligen HUR MYCKET SOM HELST. Allt från DKNY-väskor för 500 kronor till.. yeah you name it. Önskar att vi hade haft mer tid men hittade ändå ett par Armani-jeans för drygt 300 och ett par vinröda höga converse för 200 kr.

Har haft iaf haft en superbra helg. Älskar mina utbytesstudent-kompisar och mitt distrikt som tog med oss och betalde för hela resan. Tror verkligen inte att det hade kunnat vara en mycket bättre helg!
Orkar inte lägga in bilder idag men kan nästan lova att det kommer imorron :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0