January

Nu har jag gått 5 dagar med mitt nya schema. Måste säga att jag är jätteglad med alla schemaändringar jag gjort, och jag är säker på att den här terminen kommer bli bra. Första timmen har jag nu Engelska. Har bytt engelska helt så har nu en jättesnäll lärare som heter Mrs. Morgan. Hon verkar också väldigt chill, till skillnad mot min förra engelskalärare och bryr sig inte oom man äter eller dricker på lektionen ochom man smsar osv.
Andra timmen har jag teater. Är glad att jag bytte till en rolig klass där vi mest leker lekar mm. Det första teaterläraren sa var att "when you are done with this class, in the end of this semester, not a single one of you will have any probems at all with speaking in front of a big group", vilket ju låter bra även om det självklart kommer krävas mycket jobb för att uppnå det också. I dag var vi tvugna att ensamma spela upp en scen från när vi var små inför hela klassen.
Tredje timmen är jag lärarassistent till min förra marketing klass haha. Lärarassistent är kanske lite att ta i, det jag får göra är i princip att rätta prov. När det inte finns nått att göra sitter jag bara där och gör mina läxor eller gör vad jag vill. Fjärde timmen är fortfarande franska, och femte är i stället för Economics som är en terminskurs Goverment.

Jag vet inte om ni har hört om det som hände i Tucson (ca 2h härifrån) i lördags. Det var en man som skjöt 16 personer varav 2 dog och en är allvarligt skadad. Vi pratade om det i dag i Government och det gick också ut i högtalarna över hela skolan om att Obama önskat att Amerika skulle ha ett moment of silence för de drabbade så då fick vi vara tysta ett tag.
I slutet av förra veckan var det också skottlossning i Chandler mall, som ligger ca 15 minuter från där jag bor. Det var så att en brottsling hade av misstag blivit utsläppt ur fängelset, och hade då åkt till köpcentret. Sen var det poliser där som var och letade efter honom och när han såg dem började han skjuta mot dem. Det var ingen som blev skadad förutom en av poliserna han sköt mot tror jag, men det här var  på nyheterna i hela USA och även i England eftersom sånt tydligen händer här. Var lite läskigt eftersom det är så nära, men förutom det är brottslighet är ingenting jag märkt av alls sen jag kom hit.
Jag har också börjat ta en klass som heter Life connections. Verkar jättelätt och vi har inga läxor, tests eller quizzes alls. Det vi har gjort hittills är ett collage om oss själva och också börjat prata lite om olika kulturer. Inte speciellt seriöst vilket jag inte direkt klagar på.

Kommentarer
Postat av: NATALIEGOESAMERICAN

jag hörde det här hemma i sverige också! har du påverkats av det på nåt annat sätt än moment of silence?

2011-01-11 @ 08:51:39
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0