7 månader i USA

7 månader i övermorgon. Ahhhhh it's crazy hur fort det går!!
Hatar hur folk här påminner mig om att det snart är dags att åka hem och hur mycket de kommer sakna mig och vad som kommer hända när jag åker. Vill inte tänka på att jag är hemma om 4 månader igen...
Ni får inte missförstå mig, en stor del av mig är så excited till att få komma hem. Jag saknar Sverige. Det är så mycket jag ser fram emot att få göra och uppleva när jag kommer hem igen. Det är bra här, men Sverige är ändå mitt hem. Dock kan jag inte förneka att det gör mig livrädd att lämna allt här. Hur mycket sverige än är mitt hem så är Gilbert det med nu. Jag bor här nu. Jag har mina amerikanska familjer och mina amerikanska vänner här. Just nu är det här mitt liv. Jag har ändå några månader kvar här, men jag önskar bara att det kunde vara lättare och att jag kunde få det bästa utav båda ställena. Att jag kunde få tillbaka delar av mitt sverige liv och samtidigt kunna behålla delar av mitt liv här.
Saker jag insett att jag saknar med Sverige är:

- Duntäcke (Skratta om ni vill men jag blir GALEN på täckerna här. Här har man ett tunt täcke som man lägger rätt på ett typ underlakan som nästan sitter fast i sängen. Sen är det underlakanet man tvättar. Längtar tills jag kommer hem och kan vika in ett stort fett varmt täcke under fötterna.
- Cykla. Ja i Sverige använder vi inte cykel för att det är kul utan för transport, men fan vad jag saknar det. Både for fun and transportation.
- Äta pannkakor med sylt, socker och glass till middag. Är trött på tjocka pulverkakor med sirap till frukost. 
- Kakor från scratch. Bakning från scratch i USA är lika med blanda ut pulverblandning från affär med vatten.   Smakar ungefär lika konstgjort som det låter.
- Mineralvatten!! Finns inte här. Och skulle det finnas på någon restaurang är det svindyrt st. pellegrino.
- Svenskt skolsystem. In my heart säger jag bara <3333
- Svensk klädstil. Visst är det kul att ha annorlunda kläder och veta att alla andra skulle se väldigt udda ut i sina kläder om de bodde i sverige. Men det är inte lika kul när jag är den enda som tycker att den amerikanska stilen är retarded och jag är den med bra stil.
- Lokaltrafik. Om jag hade haft en buss här så jag hade kunnat ta mig var jag vill när jag vill kan jag säga att mitt liv hade kännts lite roligare.
- Caféer/fika. Jag älskar Starbucks, men det är lite skillnad på att kunna sitta ner på ett mysigt fik i timmar med en kopp kaffe/té och att ta en "to go"-kaffe i en pappersmugg.

Those are some of the things I miss about Sweden. Vet dock hur mycket saker som helst som jag kommer sakna med USA när jag åker hem också. Jag antar att det är det om är så bra med att bo i ett annat land så lång tid; man lär sig att tycka om nya saker samtidigt som man inser hur bra en del saker är hemma som man aldrig tidigare tänkt på! ;)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!



jag önskar verkligen att jag också hade vågat åka som utbytesstudent när jag gick i gymnasiet, verkar så roligt! men jag hade nog aldrig gjort det, har alldeles för mycket hemlängtan bara jag e borta ett kort tag...



va roligt att du hamnade i arizona förresten :) min syster o hennes familj har bott där de senaste sex åren och jag var där o hälsade på i höstas (mitten av augusti-mitten av oktober, gäller att passa på efter studenten när man är ledig haha) o jag bara älskade det! så skönt med värmen o allting, saknar det verkligen nu när det verkar som att snön och isen här hemma aldrig vill smälta bort. Tänkte bara tipsa om pink lemonade och sun chips om du inte redan har testat det för det är något jag verkligen saknar också, så bittert att det inte finns här :/



hoppas din resterande tid i usa blir jättebra! :)

2011-03-03 @ 19:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0