New Orleans

Det är läskigt hur fort tiden går. Det är både underbart och hemskt på samma gång. Jag inser nu för första gången hur lite tid jag har kvar, och hur mkt av allt jag vill göra som jag inte längre har tid med. Det bra med att tiden går fort är att jag om 2 dagar får se min älskade familj igen eftersom de kommer hit! Kan knappt vänta tills jag får se dem och visa dem allt som varit mitt liv de senaste 10 månaderna! Jag ser fram emot att komma hem, men det känns jobbigt för det betyder att det är över. Ingenting kommer någonsin bli som förut och jag kommer behöva leva utan några av de människorna som kommit att betyda så mkt för mig.

Just nu är jag i Sedona. Åkte hit med min andra familj i morse och åker hem igen i morgon. Min värdpappas bror har gift sig så vi har varit här för att se deras bröllop och det var så fint. Sedona är kännt för att vara en liten stad omgivet bland stora röda berg och de gifte sig på ett berg med utsikt över hela dalen. Mitt första bröllop, och amerikanskt dessutom!

Men ska berätta mer om New Orleans. Anledningen till att vi åkte dit var för att det var en internationell Rotary festival/mässa/konferens med besökare från hela världen. De har en varje år, men i år var första gången de hade den i N.O. New Orleans ligger i Louisiana, som är en del av South central rotary youth exchange district som även Arizona är en del av. För första gången någonsin så bestämdes det att alla utbytesstudenter i SCRYE skulle bli sponsrade av Rotary att åka på det här.
Så vi var ca  200 utbytesstudenter som fick åka dit och våran huvuduppgift var att sjunga 3 rotary sånger på öppningsceremonin för 20,000 personer. Vi fick också agera guider och translators till alla gäster som kom dit från hela världen, och hjälpa till med comunity service projects.
En dag åkte vi dessutom ut till ett naturreservat där det fanns alligatorer mm, samt till the french quarter som var som en blandning mellan Amsterdam och ett sjabbigt LA, inte så mysigt men ändå coolt att se!
Det var en väldigt bra resa men det var slitsamt för vi hade aktiviteter hela dagarna i en vecka och vi åkte buss (25h enkelväg) till Louisiana från New Mexico och tillbaks vilket bara var alldeles för mkt buss även om det var kul att få se så mkt av USA.

Av någon anledning funkar det inte att ladda upp bilder just nu, lägger upp bildbomb i morgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0