RYLA

It's been a while! Har varit upptagen med RYLA och allt annat som hör till. I alla fall, RYLA var ett rätt bra läger. Meningen med lägret var att man skulle utvecklas i ledarskap och självständigt tänkande typ. Var rätt intressant, även om jag inte direkt gillar att vara på läger. Vi var cirka 70 pers skulle jag tro, varav vi var 8 utbytesstudenter. Alla utbytesstudenter var med i ett lag som var döpt efter landet man kom ifrån. DVS, jag tillhörde Team Sweden! Sedan i sina team hade man olika uppgifter att göra varje dag, Vi gjorde bla sammarbetslekar, lyssnade på speakersoch lärde oss mer om Rotary samt etik och moral.

Det som jag fascinerades mest av var en föreläsare som hette Jerry. Han var född med en sjukdom som heter Cebral Palsy (vet inte om det är samma på svenska) som gör det otroligt svårt att gå och röra kroppen under midjan. Han haltade därför runt på kryckor och hade stora problem med att sätta sig och resa sig upp. TROTS det har han joggat på sina kryckor från San Fransisco till New York. Det tog honom 7 månader och 400 mil. Det här var det coolaste av allt han räknade upp, men listan på allt han genomfört trots sitt fuktionshinder var imponerande, och han var riktigt inspirerande att lyssna på. Han framförde verkligen budskapet att det går att göra allt man vill i livet, så länge man är beredd att kämpa för det. Var tvungen att gå fram och berömma honom efteråt, och Rotary sponsrade även alla deltagare med ett signerat exemplar av hans bok.

Förutom det hade vi bla. volleyboll turnering (team sweden kom tvåa!) och klättrade klättervägg plus åkte linbana från 12 meters höjd. Det var en rolig helg helt enkelt!



GO SWEDEN!! Vet inte om det är min svenska som blivit riktigt dålig men det tog ett bra tag innan jag kom på hur man översätter "Whatever it takes".



Vi skulle skapa en outfit out of newspapers ...






Anledningen till att alla pressar sig mot marken var för att det var så himla kallt ochh blåsigt och stenplattorna var det ända varma haha



Vid frukosten på morgonen. Alla supertrötta.

Kan ladda upp mer bilder i morgon! Nu, Sovdags.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det verkar ha varit en toppenhelg! Puss Puss

2011-05-05 @ 08:17:59
Postat av: Matilda

Hejj, först måste jag säga att jag älskar att läsa din blogg!

Sen så ville jag fråga vad boken heter som han där Jerry har skrivit?:) jag blev inspererad av honom bara av att läsa det du skrev så jag skulle gärna vilja läsa hans bok :)

2011-05-05 @ 09:47:20
Postat av: nataliegoesamerican

det där lägret låter ju kanonkul! :)

2011-05-18 @ 16:43:28
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0