Softball

Som jag skrev i förra inlägget så kan jag tyvärr inte spela softball (sport liknande baseball och bränboll) i skollaget. Eftersom jag kommer gå på en så pass stor skola som dessutom är väldigt tävlingsinriktad så har dem inte plats för "newcomers" som inte har en aning om varken spelregler eller hur man ska skjuta bollen.
Däremot, så kommer jag förmodligen få testa på softball i en recreational league (vad nu det är) med massa andra tjejer i min ålder utanför skolan. Och även vara med i någon turnering nu i höst.
Nu är det inte så att jag MÅSTE spela softball när jag är i USA men eftersom jag vill få vänner och sysselsätta mig med någonting tänkte jag att det kanske kunde vara en bra grej att prova på.
Vet inte så mycket mer än, men jag tror nog att det kommer bli bra! Min största oro är bara hur fan jag ska orka springa runt i 40 graders värme, och hur jag ens ska kunna träffa bollen men jag hoppas att det kommer lösa sig. Annars har jag kollat lite på skolans klubbar. Det vore kul att gå med i någon, också där bara för att ha någonting att göra efter skolan och för att kunna lära känna lite folk men jag vet inte riktigt vilken klubb det skulle vara.
Oh well, vi får väl se hur allt blir när jag kommer dit. 2 veckor kvar!

Kommentarer
Postat av: Evelina

haha ingen fara, länkar dig med:)

2010-07-20 @ 12:00:59
URL: http://evelinawelander.blogg.se/
Postat av: Mamma

Svär inte i bloggen!

2010-08-04 @ 20:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0