Visum

Ursäkta för dålig uppdatering men jag har varit i Stockholm och fixat mitt visum!
Jag hade tid i tisdags kl.8, så jag var där runt 20 över 7. När jag kom tid var det ungefär 12 personer i kön framför mig. Det var tur att jag var där så tidigt för senare kom det VÄLDIGT mkt folk. Och när jag var klar var det säkert minst 50 personer som stod och köade.

Först så fick jag stå och köa ett bra tag, tills jag fick gå igenom en säkerthetskontroll liknande en sån dom har på flygplatser. Efter det fick jag lämna in mina papper i en lucka och gå och sätta mig i ett rum fullt med andra som också väntade på att bli uppropade.

Själva intervjun gick på typ en minut och såg ut ungefär så här:

A: Soo, do you know where you're gonna live? Bring it!
J: Yeah, I'm gonna live in a city called Gilbert which is just outside of Phoenix, Arizona
A: Oohh, Phoenix! So you're just getting ready for the heat then?
J: Haha yes
A: So are you gonna join the debate team or what?
J: Ehm, i don't know really. I was planning on trying softball but that's a sport so..
A: Softball? That's a really competitive sport!
J: Yeah, well I can't play  for the school team so I think I'm gonna play in some recreational league outside of school.
A: A recre league.. yeah well those can be competitive too.. and a lot of people get hurt! Have you been to the US before?
J: Yes, i went to New York for a week last fall.
A: Cool, so we're gonna see now if you were in any gang or got fingerprinted while in New york.
*Tar fingeravtryck*
A: Good, so your visa is approved and we we will send it to you in a few days!

Intervjun tog knappt 2 minuter och allt köande ca 1,5 timme. Allt för ett visum. Men det är det värt! ;)


Kommentarer
Postat av: Evelina

heej! :) åker också i höst! med explorius. länka?:)

2010-07-16 @ 00:18:00
URL: http://evelinawelander.blogg.se/
Postat av: My

Haha, svenskar är så torra, det är myyycket roligare att prata med amerikanare, såå mycket mer sociala och roliga! :D

2010-07-16 @ 00:49:07
URL: http://myknut.blogg.se/usa
Postat av: Leia ♥

Hej!

Hur är det?? :)

2010-07-19 @ 13:25:58
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0