Where will i end up?

Även om jag verkligen skulle kunna göra vad som helst (nästan, i alla fall) för att få reda på min placering nu så finns det ändå en viss spänning med att inte veta. Jag är inställd på det "värsta" men hoppet om det bästa finns fortfarande där. Om jag skulle få reda på min placering skulle den spänningen om att faktiskt kunna hamna varsom helst försvinna. Nu kan jag ändå fortsätta drömma om att hamna på alla ställen som ser så otroligt fina ut på google earth och maps. Det skulle vara min högsta dröm att hamna utanför Phoenix, i Scottsdale, Tempe eller Mesa. Men jag är inställd på nån liten by långt bort ute i ingenstans som Payson eller Winslow. Jag kan väl inte påstå att jag inte alls skulle bli besviken om jag hamnade där eller på nått liknande ställe, men jag kommer att göra det bästa av situationen.

Jag valde att inte göra något regionsval när jag ansökte, så jag har redan från början varit inställd på att hamna i någon liten by på landet. Och jag ser inte det som något negativt, jag tror snarare att det kan vara väldigt bra att hamna ute på landet. Man har nära till att träffa kompisar och göra saker, och folk vet vem man är. 
Jag hade lite ångest ett tag, över att jag inte gjorde regionsval. Jag var väldigt nära att ändra mig och välja västkusten som omfattar WA, OR, CA, ID, NV, och AZ ett tag. Men eftersom att det distriktet även omfattar en del av Canada (som jag absolut inte ville komma till) så valde jag att i stället välja hela USA. Nu när jag fått Arizona ändå känner jag mig som världens lyckligaste, eftersom att det verkligen var dit jag ville.
Så jag är inställd på att hamna i en liten by, och nu när jag fått Arizona så känns det ändå bättre att hamna i en liten by där, än i någon annan stat. Men vi får väl se vad som händer och vart jag hamnar, the future will tell.

    

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heej! :) när anmälde du dig till det här utbytesåret?

din blogg är jätterolig att läsa så hoppas på mycket uppdatering från dig där borta sen ;) haha.

Ha det bra!!

2010-05-25 @ 07:07:18
Postat av: edda

absolut :D har du fått placering ?: )

2010-05-26 @ 09:41:51
URL: http://eddagoesamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0